منتدى احلامك
اولا ادوات المكياج Icon26مرح ـباـآ بكى فى منتدى احلامك اولا ادوات المكياج Icon26
اولا ادوات المكياج Icon26سجلى معناـآ لتجـ ع ـلى صيفك أحلىاولا ادوات المكياج Icon26
اولا ادوات المكياج Icon26الصيف أحلي معناـآاولا ادوات المكياج Icon26
اولا ادوات المكياج Icon26إذاـآ لم يتم تفـ ع ـيل عضويتكـ من بريدكـ الاكترونياولا ادوات المكياج Icon26
اولا ادوات المكياج Icon26سيتمـ تفـ ع ـيل عضويتك من الادارة فى خلالـ 24 ساـآعهـ إن شاآء اللهاولا ادوات المكياج Icon26
اولا ادوات المكياج Icon26الأداـآراـآهـ (روجيناـآ , ريماـآس)اولا ادوات المكياج Icon26
منتدى احلامك
اولا ادوات المكياج Icon26مرح ـباـآ بكى فى منتدى احلامك اولا ادوات المكياج Icon26
اولا ادوات المكياج Icon26سجلى معناـآ لتجـ ع ـلى صيفك أحلىاولا ادوات المكياج Icon26
اولا ادوات المكياج Icon26الصيف أحلي معناـآاولا ادوات المكياج Icon26
اولا ادوات المكياج Icon26إذاـآ لم يتم تفـ ع ـيل عضويتكـ من بريدكـ الاكترونياولا ادوات المكياج Icon26
اولا ادوات المكياج Icon26سيتمـ تفـ ع ـيل عضويتك من الادارة فى خلالـ 24 ساـآعهـ إن شاآء اللهاولا ادوات المكياج Icon26
اولا ادوات المكياج Icon26الأداـآراـآهـ (روجيناـآ , ريماـآس)اولا ادوات المكياج Icon26
منتدى احلامك
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى احلامك

الرئيسيةالتبادل الاعلانأحدث الصورالتسجيلدخول

اولا ادوات المكياج

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
سمرا
المشرفة المميزة
المشرفة المميزة
سمرا

البلد : مصر
انثى
•][ مُسآإهَمآتـﮯ ][• : 300
•][ تقيمـﮯ ][• : 3667668
..//ﺳﻤع ـتـﮯ//.. : 1800
•][ تَآريخِ تسجيلـﮯ ][• : 06/06/2011

اولا ادوات المكياج Empty
مُساهمةموضوع: اولا ادوات المكياج   اولا ادوات المكياج I_icon_minitimeالخميس يونيو 09, 2011 10:05 pm

طيب يلا نبدأ يا حبايبي ::

اولا يا قمرات بما انكم مبتئين لسة فأكيد بشرتكم زي الفل حتى لو فيها عيوب صدقيني برضه زي الفل طيب ازاي نحاقظ عليها وطالما بقا هنستخدم ميك اب بلاش نضرها اساسي اساسي اساسي كريم مرطب وواقي الشمس بتاعك وشكرا من غير دول مفيش ميك اب ناجح وكمان بشرتك هتضر

طيب نعمل ايه يا ايمي هقولكوا طبعا هو انا بخبي حاجة عنكوا
اولا احسن المرطبات اللي انصحكم بيها الأتي :: اولاي وغارنييه ونيفيا ولوريال وطبعا في حاجات تانية بس
دول انا استخدمتهم شخصيا ودي صور ليهم كمان يلا اهو اي خدعة عدوا الجمايل ههههههههههههههه
تمام يا حبايبي كدة ده المرطب وده طبعا قبل كريم الاساس بربع ساعة بيتحط بس سيبكوا دلوقتي من الخطوات احنا اتفقنا الجزء الاول ادوات فقــــــــط

نيجي بقا للصن بلوك او واقي الشمس وانا استخدمت نوع واحد فقك وكمان عرفته عن طريق فتكات من فتوكة حلوة اوي هنا وممكن يغنيكي عن كريم الاساس لانه واقي واساس مع بعض وادي كمان صورته
تمااااااااااااااااااام دول بقا حاجات قبل الميك اب الله يرضى عليكوا لازم مش تنطشوا هتندوا لاني بزعل ع البشرة لما تبوظ واسمعوا من اختكوا تكسبوا انا عارفة ان انتوا عايزين نخش بقا ع ادوات الدلع بقا احمر واخضر والحركات دي يلا ورايا ع اول حاجة

كريييييييييييييييييم الاساس ايوة فرحتوا اهو شايفاكوا هههههههههههه طبعا المراكات اللي استخدمتها عن نفسي ماكس فاكتور وميلين واولاي وجامدين اخر 13
اهم حاجة الله يرضى عليكوا تدوروا ع الحاجة الاصلية عشان بشرتكوا والاصلي غالي ايون بس دي بشرتنا يا بنات وهاتي حاجة واحدة بس ولما يخلص هاتي غيره والتنويع مهم جدا عشان البشرة بتزهق بتكلم بجد غير كدة البياض الاوفر حاجة رخمة بجد تروحوا تجربوا على ايديكوا او وشكوا والدرجة اللي قريبة من وشك تجيبيها مش هقولك اغمق لا لاني واحدة من الناس مش بقتنع بس اللي قريبة بالظبط تجيبيها واياك اشوفكوا جايبين اقتح تمااااااااااام نخش ع اللي بعده

البودرة :: ايوووووووون بقا هو ده
احسن انواع البودرات كريولاين وماكس فاكتور طبعا وماك وبرجواا ومجرباهم وعلى مسؤليتي يا بنات

يبقا خلصنا كريم اساس وبودرة ندخل ع اللي بعده

الايشادو :: بصوا يا قتوكاتي البلاشر مش لازم يبقا ماركة غالية عشان خاطر فلوسك يعني بس كمان مش نوعية رديئة كدة كدة احنا بنحطه فوق 3 طبقات كريم واساس وبودرة فخليكي في الوسط ولو تقدري عالغالي يبقا مفيش غير ماركة مكيااااااااجي روعة ومش بستخدم غيرها شادو بيلمع اوي للمناسبات والاسموكي وكله من هناك فظيع تمام

الكحل :: طبعا المبتدئااااااااااااات هنبدأ بالكحل لان ايدك عبال ما تتعود عالايلاينر عايزة وقت وف الجزء التاني هحاول اجيبلكوا طريقة للايلاينر للي حابة تستخدمه بس من اهم الادوات عندك الكحل عموما انا عن نفسي بحب الكحل الريشة اكتر من القلم بس لو عايزة قلم مية مية ومش بيسيح ميبلين وبرجواا تمام
الكحل الريشة بقا يا خرااااااااااابي ع جماله وده انا بجيبه من ميبلين
هو ده وبييجي معاه الريشة بتاعته جاهزة وهعلمكوا برضه استخدامه ومش بيسيح لانه بينشف شوية وبيمسك نفسه وابن حلال الراجل بيتحط جوة وبرة العين مش بيقصر والله

نخش ع الماسكارا ودي بقا حبيبة قلبي :: ماكس فاكتور وميبلين الاصليين طبعا وهتدعيلي رموش مفيش بعد كدة
الروج والجلوس يا كتاكيت :: طبعا عشان مبتدئين وعامة يعني انا مبحبش الغوامق خصوصا للبنات السيمبل فالتركيز كله في الالوان الروز والبنك والاورانج الفاتح والبيج اللي لون البشرة ده بيبقا خطير ده بالنسبة للروج
الجلوس:: هاتي بقا الالوان اللي انتي عايزاها الاحمر والبني لانه كدة كدة فاتح وبيلمع انما الروجات بتقفل خالص ولا كأنك داهنة حيطة وكمان الجلوسات الموف فظيعة وانا بحب ريميل وماكس فاكتور في الجلوسات بالذات انما الروج من برجوا وماكس فاكتور تمااااااااااااااام اوعوا تناموا مني

كدة فاضل البلاشر وبموت في ريميل وميبلين ولوريال والوانهم فظيعة طبعا هاتروحي تجربي وتشوفي اللي يليق عليكي وبلاشر البشرة السمرة يا سمارة انتي بيختلف عن يلاشر البشرة البيضة يا عسل انتي ودايما البلاشرات الغامقة مش بتليق غير على اللي بشرتهم فاتحة والبلاشرات الفاتحة بتليق ع القمحية او السمرة

كدة انا خلصت الادوات الاساسية بس للمبتدئين

لان طبعا في بلااااااااااااااااوي تانية كتير قلم حواجب وماسكارا حواجب وقلم تحتد شفايف ورموش الخ الخ الخ ...... بس ده كله مش للمبتدئين احنا عايزين نمشي واحدة واحدة

تمام ؟؟ شفتوا كنتوا هتنسوووووووووووني اهم حاجة مانتوا هتناموا خلاص اصبروا هههههههههههههه

الفرش يا حلوين لازم فرشة كبيرة لتوزيع البودر و فرشة البلاشر اهم اتنين طبعا في فرش كتير جدا بس دول اهم اتنين بما اننا بقا هنمشي واحدة واحدة تمام ولا مش تمام
نصيحة صغننة قبل ما اسيبكوا الفرش اهم حاجة مش تبقا رخيصة وتبقا ناعمة وفي هتلاقي ف الصيدليات الكبيرة لان الخشنة بتعمل خطوط في البشرة وهتظهر على وشك بعد فترة

اخر حاجة بقا معلش الموضوع مكترتش فيه صور وخطوات لان انا عايزاكوا بس تعرفوا الاساسيات اللي لازم تبقا عندكوا والجزء التاني تحضروا نفسكوا كويس اوووووووووووووي لان ورانا شغل كتير استنوني بكرة لاني هنااااااااااااااااااااااااااااااام تكونوا كتبتوا الحاجات دي

وفي حاجة بقا اخير الموضوع ده مجهودي الشخصي والله اهئ اهئ يعني اللي هتنفضلي هزعل منها وانا زعلي وحش بقا
ريماس
مؤسسة المنتدى

انثى
•][ مُسآإهَمآتـﮯ ][• : 69
•][ تقيمـﮯ ][• : 6286338
..//ﺳﻤع ـتـﮯ//.. : 903
•][ تَآريخِ تسجيلـﮯ ][• : 21/02/2011

اولا ادوات المكياج Empty
مُساهمةموضوع: رد: اولا ادوات المكياج   اولا ادوات المكياج I_icon_minitimeالسبت يونيو 11, 2011 12:58 pm

:yrty:
https://ahlamk.yoo7.com
سمرا
المشرفة المميزة
المشرفة المميزة
سمرا

انثى

اولا ادوات المكياج Empty
مُساهمةموضوع: رد: اولا ادوات المكياج   اولا ادوات المكياج I_icon_minitimeالإثنين يونيو 13, 2011 8:14 pm

منورة يا عسوله
دلوعة مامي
بنوتة دلوعة ღ المراقبة المميزة
دلوعة مامي

المهنة : طالبة
البلد : الجزائر
انثى
•][ مُسآإهَمآتـﮯ ][• : 382
•][ تقيمـﮯ ][• : 2099764
..//ﺳﻤع ـتـﮯ//.. : 800
•][ تَآريخِ تسجيلـﮯ ][• : 07/06/2011

اولا ادوات المكياج Empty
مُساهمةموضوع: رد: اولا ادوات المكياج   اولا ادوات المكياج I_icon_minitimeالأربعاء أغسطس 10, 2011 11:32 am

:وجه:
سمرا
المشرفة المميزة
المشرفة المميزة
سمرا

انثى

اولا ادوات المكياج Empty
مُساهمةموضوع: رد: اولا ادوات المكياج   اولا ادوات المكياج I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 08, 2011 12:34 am

شكرا لتوجداك دلوعه
دلوعة مامي
دلوعة مامي

المهنة : طالبة
البلد : الجزائر
انثى
•][ مُسآإهَمآتـﮯ ][• : 382
•][ تقيمـﮯ ][• : 2099764
..//ﺳﻤع ـتـﮯ//.. : 800
•][ تَآريخِ تسجيلـﮯ ][• : 07/06/2011

اولا ادوات المكياج Empty
مُساهمةموضوع: رد: اولا ادوات المكياج   اولا ادوات المكياج I_icon_minitimeالخميس سبتمبر 08, 2011 5:24 pm

لاشكرا على واجي سمورا
سمرا
المشرفة المميزة
المشرفة المميزة
سمرا

انثى

اولا ادوات المكياج Empty
مُساهمةموضوع: رد: اولا ادوات المكياج   اولا ادوات المكياج I_icon_minitimeالأحد سبتمبر 25, 2011 10:14 pm

تسلمى يا قمر

اولا ادوات المكياج
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» نصائح لمن لا تعرف وضع المكياج .نصائح لك تفضلي.تعلمي كيف تضعي المكياج بنفسك
» ادوات تساعدك لتنظيف البيت